Welcome to all Beloved Friends

Feel free to explore my blog and feel comfortable to give comment but if you don't like I can't force you the exit door is OPEN



Kisah Adik(Treaty & Lucky) dan Kakak(Janet)

Tuesday 8 March 2011

Sebelum saya ingin menceritakan kisah mereka biarlah saya ceritakan dulu serba sedikit tentang diri saya....
saya gemar bermain dengan kucing sejak dari kecil lagi walaupun ada menghidap penyakit asma salah 1 katogori penyakit yang boleh membawa kematian senang cite.......


Namun begitu atas dasar minat juga kedua-dua ibubapa tetap mengizinkan saya untuk membela kucing dirumah dan bermain-main dengan saya tak kira masa malam ataupun siang....saya juga gemar bangun pagi seperti cara kucing bangun pagi juga tak tau kenapa...hahaha


saya juga aktif dalam sukan dan telah banyak kali mendapat pingat dalam pelbagai acara sukan tak kira disekolah ataupun diluar dan tanpa disedari sampai sekarang penyakit asma saya tidak pernah datang lagi syukur kepada tuhan...


sekarang berbalik kepada cerita asal


Kakak.... Janet


Kakak ada menyimpan kisah dia yang tersendiri...saya ingin mencari kucing untuk dibela akan tetapi tidak begitu mampu untuk membeli kucing yang begitu mahal harga nya terutam parsion cat....
jadi saya pun membuat keputusan untuk mencari secara online mane lah tau kot2 ade yang nak bagi kucing free kan..... nasib saya mmg baik la ade satu abg nie apabila saya call mmg nak cari org untuk lego kucing yang dibela oleh nya sejak 4 tahun dulu.....kucing nie pun abg nie jumpa kat tepi longkang dekat pasar pagi area serdang.....abgn nie memang baik dia bukan bagi kucing saje malah sekali dengan bekas makanan, minuman dan jugak sangkar kakak iaitu Si Janet kesayangan saya sekarang...... Tapi satu je masalah kerana abg tu ckp si janet pemalu kalau jumpa orang baru dan hanya makan frieskies je.....


bukan main pening kepala saya pikir mcm mana nak bagi si Janet nie makan dah la malu tapi takpe la....ambik masa dan perlu bersabar...saya dah pun sampai kat serdang takkan saya nak balik dengan tangan kosong.....ambik je lah dah abg nie bagi free... si Janet pun naik kete dgn papa baru nye...senyap jugak dia dalam kete tak bising sampai la dirumah....lega sikit!!!!


sejurus sampai dirumah sangkar pun dibuka slow2 si Janet kuar dari sangkar tempat pertama yang dia tuju bawah sofa 2 hari jugak kakak sembunyi kat situ sanggup tak makan pulak tu risau saya dibuat nye.....seminggu lebih selepas tu baru la kakak mula berjenak2 dgn saya itu pun hari2 saye kena cuba pujuk makan panggil dia berbaloi jugak la penat saya....hahaha...bila kakak dah melekat kemana saja saya pergi mesti dia ikut terutama kalau saya nak masak...hahaha kakak suka tapi dia dok diam tgk kite masak jelah.....kakak kalau nampak kite baring kat sofa dia pun nak join jugak.....itu la serba sedikit kisah tentang kakak.....sampai sekarang...


Adik Treaty & Lucky


ha nie pulak kisah adik berdua....nie lain sikit cite nye....adik saya cari online jugak sama mcm dengan kakak cuma owner atau panggilan kak azzah adik nie peminat kucing dan ada 12 ekor kucing kat rumah dia kalau tak silap saya la....saya sebenar nya nak cari kawan untuk kakak dan yang saya pilih dalam gambar treaty tapi bila dah sampai kat rumah kak Azzah dan masa nak bawa kucing balik....lain pulak jadi nya kakak azzah bagitau yang treaty nie ade kwn karib dia yang tak pernah berpisah iaitu lucky....saya pun berat hati nak pisahkan mereka berdua lepas tengok mereka bermain2 dengan riang....maka saya pun mengambil keputusan untuk adopt kedua-dua sekali apa lagi gembira la kak Azzah...hahaha....


tapi masa nak ambik adik kak azzah buat interview dulu bukan boleh bagi sebarang kucing tu...yelah dia pun tak nak kucing nie nanti kalau org dah ambik nanti tak jaga dengan baik dan tidak terurus...bak kata org la lega rasa hati bila dah berjaya interview untuk membawa balik adik.....gembira nye saye!!!!!!......
bila adik sampai umah pulak ade pulak hal lain yang jadi....kakak mengamuk sbb tak suke dengan kehadiran adik....tapi sekarang dah ok sikit la dia boleh trima kehadiran adik cuma kdg2 tu adelah kakak keluarkan taring dia tu........


hah sekarang jumlah anak2 saye 3 ekor.....penat jugak nak menjaga karenah adik....rumah jdi cam highway dibuat nye....kakak senang sebab dah besar good....!!!!


hah nie saje lah pasal mereka buat masa nie mani la tau kalau ade kehadiran org baru pasni.......

0 comments: